Redovnim održavanjem auto klime omogućava se njen ispravan rad što podrazumeva dobro hlađenje, rad bez neprijatne buke, čist i svež vazduh u kabini.
Najčešće pritužbe na rad automobilskog klima uređaja se odnose na njegovu smanjenu efikasnost, ili pojavu pojačane buke. Najveći problem je što se ne obavlja redovna kontrola (svake dve godine ili na 50.000 km), već se klima uređaju posveti pažnja po pravilu negde na proleće, kad zapeče prvo sunce. Tada se uglavnom konstatuje da klima ili ne hladi efikasno ili da ne radi uopšte.
Sasvim je normalno da efikasnost auto-klime opada, pošto u toku jedne godine, iz sistema koji se pravilno koristi, može da ispari 10-15 grama rashladnog sredstva, mada ta cifra obično raste usled nepravilnog rukovanja. Neadekvatna količina rashladnog sredstva utiče i na povećanje buke, jer u slučaju njegovog manjka kompresor ne dobija dovoljno ulja za podmazivanje, a ukoliko rashladnog sredstva ima previše, dolazi do većeg pritiska koji kompresor mora da savlada.
Provera efikasnosti klima uređaja i dijagnostika kvara, vrši se najmodernijim uređajem koji vrši ispitivanje količine i kvaliteta rashladne tečnosti, reciklažu freona i ulja, i ubacuje određenu količinu novog freona i ulja prema radioničkim podacima vozila. Pri tome je neophodno ispoštovati propisani odnos gasa i ulja što je različito za svaki model klima uređaja.
Kada je o dopunjavanju klima reč, tu situacija takođe nije jednostavna. Pre svega, freon je smeša gasa i ulja, koji se nalazi u sistemu pod određenim pritiskom. Često se vrši dopunjavanje neodgovarajućim uljima, čak i freonima koji nisu predviđeni za auto-klime. Pogrešno je dopunjavati samo gas, već je potrebno da se ispoštuje propisani odnos ulje-gas, što je različito kod svakog modela klima-uređaja.
Redovnim održavanjem auto klime omogućava se njen ispravan rad što podrazumeva dobro hlađenje, rad bez neprijatne buke, čist i svež vazduh u kabini.