foto1
foto1
foto1
foto1
foto1


servis rashladnog sistema

Zamena antifriza

U starijim vozilima kao rashladni fluid, tokom godine, se koristila voda a u zimskom periodu korišćen je antifriz. U savremenim vozilima antifriz se u rashladnom sistemu nalazi preko cele godine nezavisno od klimatskih promena.

Brojne su prednosti upotrebe antifriza u odnosu na upotrebu vode u rashladnom sistemu.

  • Niza tačka smrzavanja
  • Viša tačka klučanja
  • Bolja zaštita od korozije
  • Ne stvara kamenac
  • Ne nagriza creva

Najčešće je zelene boje i koristi etilen-glikol kao bazu i antikorozivne aditive. U novijim vozilima koristi se antifriz produžene trajnosti i narandžaste boje.

Koristite antifriz prema specifikacijama proizvođača vozila. Antifrizi različitih formulacija ne smeju se mešati međusobno. Najčešće se razređuju sa destilovanom vodom u pravilnom odnosu ukoliko već nisu razređeni (npr. 40%).

Period zamene zelene rashladne tečnosti je oko 2 godine, u slučaju da se ne doliva periodično. Tačka mržnjenje se moze proveriti odgovarajućim instrumentima na osnovu čega se utvrđuje da li je potrebno zameniti tečnost. Narandžasta tečnosti ima produženo trajanje i potrebno je zameniti svakih 5 godina.

Prilikom zamene antifriza potrebno je proveriti ceo sistem za hlađenje. Creva koja su krta, porozna i ispucala treba zameniti pre zamene antifriza. Takođe treba proveriti sve spojeve da li postoji curenje kao i sam hladnjak.

 

Zamena creva

Creva na vašem vozilu su od suštinskog značaja za hlađenje. Ne propustite da zamenite ove delove u predviđenim intervalima zato što njihovim pucanjem možete izazvati teže kvarove na vozilu.

Creva omogućavaju protok antifriza od motora do hladnjaka. Pucanje creva dovodi do pregrevanja motora i mogućih oštećenja ako se ne primeti na vreme.

Uslovi koji utiču na habanje:

  • Godište vozila
  • Elektrolitička korozija
  • Kilometraža
  • Zaprljanost ulja
  • Oštećenje šelne na crevu

Najčešći znaci upozorenja da postoji problem sa crevima:

  • Curenje antifriza
  • Signalne lampice  

 Veoma je teško ustanoviti pravo stanje creva pregledom zato što se većinom oštećenja pojavljuju iznutra. Guma koja je osnovni sastojak creva, usled temperaturnih promena postaje porozna i uzrokuje pucanje i curenje.

Creva treba proveriti prilikom zamene ulja. tvrda, krta, nedovoljno elastična creva treba odmah zameniti. Curenje, pojava pukotine ili zadebljanje takodje upućuju na promenu creva. Prilikom zamene creva obavezno se menjaju i šelne. 

 

momo logo

ate logo

mannol logo

knecht logo

lemforder logo

castrol logo

filtron logo

textar logo

Continental logo

Michelin logo

total logo

bosch logo

osram logo

narva logo

trw logo

champion logo